Strona Główna / O Nas / Etyka i Compliance

NASZE WARTOŚCI I ZASADY POSTĘPOWANIA

Charakter naszej działalności nakłada na nas bardzo dużą odpowiedzialność. Zdobycie zaufania mieszkańców, pacjentów i ich rodzin oraz osób trzecich, z którymi współpracujemy oraz władz publicznych jest niezwykle istotne. Uczciwość nie zna granic. Musimy dążyć do osiągnięcia najwyższych standardów etycznych we wszystkich naszych działaniach na całym świecie. Dokładamy wszelkich starań, aby zapewnić przestrzeganie naszych standardów jakościowych w całej Grupie oraz naszych wartości i zasad etycznych, zgodnie z naszym kodeksem postępowania w zakresie etyki i społecznej odpowiedzialności biznesu. W ramach Systemu Zgodności (tzw. Compliance) obowiązującego w grupie emeis, a tym samym w emeis Polska sp. z o.o., funkcjonują następujące polityki i kodeksy postępowania, których przestrzeganie jest obowiązkowe dla każdego z naszych pracowników i współpracowników.

 

Kodeks Etyki – „Etyka i społeczna odpowiedzialność biznesu (CSR)”

W naszej działalności w sektorze opieki zdrowotnej, pojęcia takie jak „szacunek” i „uczciwość” nabierają nowego wymiaru. Musimy pamiętać, że etyka i odpowiedzialność społeczna dotyczą nas wszystkich, niezależnie od naszej pozycji w firmie czy sytuacji, w której się znajdujemy. Kodeks Etyki – „Etyka i społeczna odpowiedzialność biznesu (CSR)” umożliwia każdemu pracownikowi Grupy oraz wszystkim naszym interesariuszom (pacjentom, rodzinom, dostawcom, partnerom itp.) postępowanie w sposób uczciwy i odpowiedzialny, niezależnie od okoliczności.
KODEKS ETYKI – pobierz

 

Polityka Antykorupcyjna – zapobieganie korupcji i handlowi wpływami oraz ich zwalczanie

W naszej Grupie wdrożono politykę zapobiegania korupcji i handlowi wpływami, mającą na celu przestrzeganie francuskiej ustawy o przejrzystości, walce z korupcją i modernizacji życia gospodarczego (tzw. ustawa „Sapin 2”), a także obowiązujących przepisów w krajach, w których prowadzimy działalność. Grupa stosuje zasadę „zero tolerancji” wobec wszelkich form korupcji i handlu wpływami. Nieprzestrzeganie tej polityki może prowadzić do sankcji prawnych i administracyjnych wobec Grupy, kadry zarządzającej oraz pracowników. Każde naruszenie może skutkować postępowaniem dyscyplinarnym, a nawet zwolnieniem jak również wszczęciem postępowania sądowego.
POLITYKA ANTYKORUPCYJNA – pobierz

 

Polityka dotycząca prezentów i zaproszeń

Celem tej polityki jest zapewnienie pełnej zgodności z zasadami etycznego postępowania promowanymi przez Grupę. Polityka uzupełnia Kodeks Etyki oraz Politykę Antykorupcyjną, ale ich nie zastępuje. Zawiera szczegółowe zasady, które mają na celu eliminację wszelkich form korupcji i handlu wpływami w kontekście relacji biznesowych, w szczególności dotyczących prezentów i zaproszeń.
POLITYKA DOT. PREZENTÓW – pobierz

 

Polityka dotycząca korzystania z pośredników

Celem tej polityki jest wprowadzenie przejrzystych wytycznych dotyczących korzystania z pośredników zewnętrznych. Współpraca z pośrednikami niesie za sobą ryzyko, w tym utraty reputacji, sporów oraz niezgodności z przepisami prawa lub wymogami organów nadzoru. Poprzez jednoznaczne umowy, wyraźnie określone oczekiwania oraz przeprowadzanie analiz due diligence, nasza organizacja minimalizuje to ryzyko. Polityka ta potwierdza zaangażowanie Grupy w utrzymanie wysokich standardów etyki, zgodności i przejrzystości.
POLITYKA W ZAKRESIE KORZYSTANIA Z POŚREDNIKÓW – pobierz

 

Polityka darowizn i sponsoringu

Celem tej polityki jest określenie procedur związanych z darowiznami, patronatem i sponsoringiem, udzielanymi przez emeis. Polityka ta uzupełnia Kodeks Etyki oraz Politykę Antykorupcyjną.
POLITYKA DOT. DAROWIZN I SPONSORINGU – pobierz

 

Karta odpowiedzialnego lobbingu

Celem tej Karty jest zapewnienie, że działania lobbingowe podejmowane przez Grupę emeis są prowadzone w sposób etyczny i odpowiedzialny. Dokument ten uzupełnia Kodeks Etyki oraz Politykę Antykorupcyjną.
KARTA ODPOWIEDZIALNEGO LOBBINGU – pobierz

 

Standardy ochrony małoletnich w podmiocie leczniczym

Standardy ochrony małoletnich określają zasady i procedury postępowania zapewniające bezpieczne relacje pomiędzy małoletnimi, a personelem podmiotu leczniczego emeis Polska oraz zasady postępowania w przypadku stwierdzenia lub podejrzenia krzywdzenia małoletniego.
STANDARDY OCHRONY MAŁOLETNICH W PODMIOCIE LECZNICZYM – pobierz

 

Zasady zgłoszeń wewnętrznych w emeis Polska

W emeis Polska stosujemy zasady zgłoszeń wewnętrznych i ochrony sygnalistów. Ten dokument określa m.in. jakie naruszenia i nieprawidłowości podlegają zgłoszeniom oraz jak przebiega analiza zgłoszeń i postępowanie wyjaśniające.
ZASADY ZGŁOSZEŃ WEWNĘTRZNYCH w emeis Polska Sp. z o.o. – pobierz

 

Ochrona danych osobowych

W związku z naszą działalnością przetwarzamy dane osobowe, z których część to dane wrażliwe (np. dane medyczne). Jednakże nasi rezydenci, pacjenci, pracownicy, współpracownicy, kontrahenci i inne osoby mają prawo do prywatności i poszanowania ich danych osobowych, które przetwarzamy:

 

Zgłaszanie nieprawidłowości

Ta platforma służy do dokonywania zgłoszeń w sprawach potencjalnych nieprawidłowości polegających w szczególności na naruszeniu przez spółkę lub osoby działające na jej rzecz przepisów prawa lub przyjętych przez spółkę standardów postępowania i regulacji wewnętrznych.

Jest ona dostępna pod adresem: https://emeis-polska.signalement.net/entreprises

Wszystkie powiadomienia otrzymane przez platformę są traktowane jako poufne i zgodne z obowiązującymi przepisami prawa.