Strona Główna / aktualnosci / Certyfikat ISO dla Rezydencji Święta Jadwiga

Certyfikat ISO dla Rezydencji Święta Jadwiga

Norma ISO 9001:2015 w kolejnej placówce emeis Polska!

Do grona zespołów utrzymujących standard właśnie dołączyła Rezydencja Święta Jadwiga. To oznacza, że już 11 na 15 naszych ośrodków wdrożyło międzynarodową normę dotyczącą systemów zarządzania jakością.

ISO 9001 to międzynarodowa norma dotycząca systemów zarządzania jakością (SZJ), która jest uznawana na całym świecie. Jej celem jest zapewnienie, że organizacje spełniają potrzeby swoich klientów oraz inne wymagania prawne i regulacyjne, przy jednoczesnym dążeniu do ciągłego doskonalenia. Dla emeis Polska, działającej w sektorze medycznym, wdrożenie tej normy jest kluczowe dla zapewnienia wysokiej jakości usług w zakresie rehabilitacji, opieki pielęgnacyjnej oraz ambulatoryjnej. Oznacza również, że wszystkie etapy świadczenia usług medycznych są poddawane systematycznemu nadzorowi i ocenie, a firma przestrzega regulacji dotyczących ochrony zdrowia, co jest kluczowe dla zapewnienia bezpieczeństwa pacjentów i mieszkańców.

Zakres normy

Norma ISO 9001:2015 obejmuje szereg aspektów, które pomagają organizacjom w tworzeniu efektywnych systemów zarządzania jakością. Jej zakres obejmuje wszelkie procesy – od planowania, przez produkcję, aż po dostarczanie usług. Organizacje, które wdrożą standard, są zobowiązane do odniesienia się do różnych norm i przepisów prawnych, które mogą dotyczyć ich działalności.

Wdrożenie normy ISO 9001 jest dla nas niezwykle ważne. Przygotowując się do wdrożenia przechodzimy wiele audytów, podczas których oceniane są kluczowe elementy, takie jak: misja, strategia, polityka, cele, odpowiedzialności, procesy oraz udokumentowane informacje. Wdrożenie normy w naszej firmie jest nie tylko wymogiem, ale również strategicznym krokiem w kierunku zapewnienia wysokiej jakości usług medycznych. Dzięki systematycznemu podejściu do zarządzania jakością, możemy nie tylko spełniać oczekiwania pacjentów i mieszkańców, ale także dążyć do ciągłego doskonalenia naszych procesów i usług” – powiedziała Prezes Zarządu Beata Leszczyńska.

Podstawowe zasady zarządzania jakością wg. normy ISO 9001:2015

  1. Orientacja na klienta – zapewnienie, że wymagania pacjentów są spełnione.
  2. Przywództwo – wspieranie kultury jakości.
  3. Zaangażowanie ludzi – mobilizacja pracowników do działania na rzecz podnoszenia jakości.
  4. Podejście procesowe – skuteczne zarządzanie procesami w organizacji.
  5. Doskonalenie – ciągłe dążenie do poprawy jakości.
  6. Podejmowanie decyzji w oparciu o dowody – korzystanie z danych do podejmowania decyzji.
  7. Zarządzanie relacjami – budowanie trwałych relacji z klientami i dostawcami.

Co oznacza wdrożenie certyfikatów ISO dla emeis Polska?

Wdrożenie norm zarządzania jakością, sumienne przestrzeganie ustalonych procedur i wprowadzanie koniecznych zmian, pozwala nie tylko na uzyskanie i zachowanie certyfikatu, ale realnie poprawia działanie organizacji. Wdrożenie ISO pozwala poprawić kompetencje pracowników i komunikację wewnętrzną. Jednak to, co jest najważniejsze w większości branż, to poprawa jakości oferowanych produktów lub usług. Zmianie na lepsze ulega także obsługa klienta – a w zasadzie pacjenta i mieszkańca – co jest niezwykle istotne w naszej branży.

Nasz aktualny certyfikat znajdziesz tutaj: https://emeis.pl/o-nas/certyfikat-iso/