Strona Główna / aktualnosci / Badanie satysfakcji

Badanie satysfakcji

Mieszkańcy oraz ich bliscy ocenili Domy opieki ORPEA Polska w corocznej Ankiecie Oceny Usług

Blisko 97% uczestników badania jakości usług poleciłoby Dom opieki ORPEA Rezydencje swojej rodzinie i znajomym oraz zgodziło się ze sformułowaniem: „Ufam, że Dom opieki zadba o mnie / moją bliską osobę” – wynika z Badania satysfakcji, które odbyło się w IV kwartale 2022 r. we wszystkich domach opieki Grupy ORPEA na świecie. 

Najczęstsze powody rekomendacji Domów opieki ORPEA Polska to:

  • ogólne zadowolenie ze świadczonych usług
  • jakość i ciągłość opieki medycznej
  • przyjemne i spokojne otoczenie
  • słuchanie, zaangażowanie, życzliwość personelu

Tak wysoki wskaźnik rekomendacji potwierdza skuteczność prowadzonych przez nas intensywnych szkoleń wewnętrznych kierowanych do zespołów, podczas których skupiamy się na jakości świadczonych usług, bezpieczeństwie mieszkańców i budowaniu zrównoważonych relacji międzyludzkich. Wyniki pokazują również, że poprawiliśmy obszary, które uczestnicy uznali za wymagające doskonalenia w Badaniu przeprowadzonym rok wcześniej. Wśród nich znalazł się wtedy obszar Recepcja, który w 2022 roku osiągnął najwyższy ogólny wskaźnik zadowolenia. Pozytywne zmiany widać też w ocenie Aktywności (jakość, dostępność, różnorodność). Nasz plan działania na 2023 r. przewiduje kolejne etapy wdrożeń w zakresie doskonalenia tego kryterium. Muszę podkreślić jeszcze jedną ważną zmianę – swoją opinię w Ankiecie za rok 2022 wyraziło ponad 50% więcej respondentów niż w roku 2021. Bardzo dziękuję wszystkim mieszkańcom i rodzinom za zaangażowanie, poświęcony czas i chęć włączania się w tworzenie naszych Rezydencji – wyjątkowych miejsc do życia” – powiedziała Beata Leszczyńska, Prezes Zarządu ORPEA Polska.

Ankieta Oceny Usług obejmowała pytania o poziom zadowolenia z następujących obszarów:

  • Recepcja: profesjonalizm i życzliwość, jakość udzielanych informacji
  • Dom opieki: stan utrzymania i czystość obiektu, przystosowanie do potrzeb mieszkańców
  • Dostosowanie infrastruktury: oznakowanie/funkcjonalność, miejsca odpoczynku, otoczenie
  • Personel: uprzejmość, dostępność, umiejętności, pomoc w przemieszczaniu się
  • Opieka: jakość, komunikacja, dostępność
  • Aktywność: atrakcyjność animacji i wydarzeń, aktywności na świeżym powietrzu
  • Posiłki: jakość, różnorodność, pomoc w spożywaniu, menu świąteczne/okolicznościowe
  • Pokój: czystość, dostosowanie do potrzeb mieszkańca, respektowanie prywatności
  • Informacje: dostępność zespołu kierowniczego, dostępność informacji o aktywnościach, wyjaśnienie zasad pobytu

W pytaniach zamkniętych ankietowani ocenili każdy obszar w 4-stopniowej skali: bardzo dobry, dobry, dostateczny i niedostateczny. Najwyższy ogólny wskaźnik zadowolenia otrzymały obszary:

  • RECEPCJA: profesjonalizm, życzliwość, jakość udzielanych informacji, zainteresowanie
    i uwaga okazywana rodzinie
  • DOM OPIEKI: stan utrzymania, czystość, przystosowanie do potrzeb mieszkańców
  • DOSTOSOWANIE INFRASTRUKTURY: oznaczenia, miejsca na odpoczynek podczas przemieszczania się po Domu, otoczenie sprzyjające spacerom
  • PERSONEL: uprzejmość, dostępność, chęć wysłuchania, umiejętności i kompetencje
  • OPIEKA: jakość, komunikacja, reakcja i postępowanie w trudnych sytuacjach

Bardzo dziękujemy wszystkim mieszkańcom i rodzinom za udział w Badaniu Satysfakcji. Dzięki Wam wiemy, z czego jesteście zadowoleni, a jakie obszary wymagają poprawy.

Galeria